- Antreprenoriat
- Tehnologie
- Antreprenoriat
- Tehnologie
București, 10 iunie 2022. În demersul său de a susține antreprenorii digitali și a facilita accesul pe platforma Marketplace pentru cât mai mulți comercianți, eMAG a încheiat un parteneriat cu Asociația non-profit GS1 prin care aceștia pot achiziționa coduri de bare unice (EAN) valabile la nivel internațional, în orice moment, chiar și la bucată.
Până de curând, comercianții puteau achiziționa astfel de coduri doar pe baza unei licențe anuale. De acum însă, pentru a susține și micii comercianți care vând un număr mai mic de produse pe platforma eMAG Marketplace și nu au nevoie să achite un cost anual, Asociația GS1 oferă opțiunea achiziției lor și la bucată, cu o singură plată, prin intermediul platformei coduri.gs1.ro.
Odată achiziționat, codul unic EAN permite comercianților vânzarea unui produs oriunde în lume, deoarece codul este integrat într-o bază de date globală, precum și gestionarea mai bună a stocurilor, pe tipuri și sortimente de produs. Totodată, comercianții pot avea costuri mai mici de curierat în urma returului produselor trimise greșit (de exemplu când un client a comandat un tricou alb, dar a primit unul negru, fiindcă ambele produse aveau același cod).
„Cu ajutorul tehnologiei, orice comerciant poate să vândă pe eMAG Marketplace, iar prin intermediul acestui parteneriat, accesul la standarde internaționale devine și mai facil, inclusiv pentru micii comercianți sau întreprinderile sociale care sunt prezente pe platformă prinvprogramul Deschide România”, a declarat Stejara Pircan, Senior VP eMAG.
În prezent, peste 42.000 de comercianți vând pe eMAG Marketplace, dintre care peste 2.600 sunt mici antreprenori sau întreprinderi sociale participante în programul Deschide România. Peste 60% dintre produsele comercializate pe eMAG provin din oferta sellerilor.
„Este important să putem anunța, în premieră, alături de una dintre cele mai relevante platforme de ecommerce din regiune, lansarea serviciului pentru coduri EAN/GTIN-13 cu plata unică a licenței pentru întreaga durata de viață a produsului codificat. Noul serviciu permite achiziția online, a numărului necesar de coduri de identificare unice, autentice, pentru produse, printr-o procedură simplificată. Orice cod achiziționat, împreună cu informațiile produsului pentru care a fost obținut, este automat publicat și verificabil în bazele de date naționale și internaționale GS1. Bazele de date sunt un element de referință în trasabilitatea informațiilor despre produse pentru marketplace-uri și retaileri. Prin noul serviciu lansat, dorim să venim în întâmpinarea antreprenorilor pentru facilitarea vânzării online a produselor lor”, a declarat dr. ing. Ciprian Iosep, Președintele GS1 România.
Toate companiile mari de ecommerce folosesc codurile EAN. Mai mult, orice comerciant care dorește să devină furnizor NATO, de pildă, trebuie să aibă produsele codificate cu identificatori GS1 cu licență.