• Companie
  • Tehnologie
  • Companie
  • Tehnologie

  • Plata cu cardul online a ajuns la 63% în București și peste 60% în Cluj și Ilfov
  • 62% din comenzile cu retur au beneficiat de opțiunea „instant money back”, banii ajungând în contul clientului în maxim 30 de minute
  • Soluțiile de amânare a plății precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au stimulat creșterea: peste un milion de clienți beneficiază în acest moment de aceste soluții

București, 6 martie, 2023. Pe măsură ce  gradul de adopție a cumpărăturilor online a crescut, a crescut și încrederea în plățile cu cardul, astfel că mai bine de 56% din totalul plăților efectuate la nivel național de către clienții eMAG au fost realizate online prin intermediul unui card. În București, Cluj și Ilfov acest procent a ajuns chiar la peste 60%, potrivit unei analize eMAG la nivelul anului trecut.

În total, plățile cu cardul online au înregistrat o creștere de 22% în 2022, comparativ cu anul precedent. Diversificarea serviciilor de plată prin introducerea opțiunilor de amânare a plății precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au contribuit și ele la creșterea cumpărăturilor online cu cardul, oferind clienților flexibilitatea de a comanda produsele de care au nevoie, oricând au nevoie. Astfel peste un milion de clienți beneficiază în acest moment de opțiunile de amânare a plății cu 30 de zile și eșalonare în patru rate lunare, pe care le pot folosi pentru a comanda produse din toate categoriile. Procentul comenzilor realizate cu ajutorul eMAG My Wallet a ajuns la peste 6% din total, la un an de la introducerea acestui serviciu.

Valoarea medie a comenzilor achitate cu cardul online în 2022 a fost de 316 lei, cu excepția Black Friday și a lunii decembrie, când a crescut cu aproximativ 60%.

„Lansarea serviciilor de amânare a plății precum Plătește în 30 de zile sau Plătește în 4 rate dezvoltate de eMAG în contul My Wallet au reprezentat anul trecut stimulente importante în adopția crescută a comerțului online și a plății cu cardul. Faptul că majoritatea clienților noștri achită constant cumpărăturile cu un card online reprezintă un element care certifică încrederea oamenilor, iar inovațiile pe care le avem în vedere anul acesta atât noi cât și partenerii noștri vor atrage un număr sporit al celor care beneficiază de aceste soluții de plată simple și sigure”, a spus Andrei Șercanean, VP ecommerce services eMAG.

De la electrocasnice mari sau mici, telefoane, laptopuri sau televizoare până la articole de mobilier, îngrijire personală sau pentru copii, clienții comandă din toate categoriile și nu au un prag limită în ceea ce privește sumele plătite cu cardul online. Astfel cea mai mare comandă a unui client persoana fizică achitată cu cardul online în 2022 s-a ridicat la 58.000 de lei.

Pe lângă beneficiul simplității și siguranței, cardul online a devenit soluția preferată de clienții eMAG și datorită rapidității cu care își pot primi banii înapoi în situațiile în care returnează comenzile. Astfel în 2022, 62% dintre comenzile cu retur au beneficiat de opțiunea “instant money back” prin care au primit banii înapoi pe card în maxim 30 de minute de la retur.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de clienți pentru a face achizițiile cu cardul online, 65% dintre comenzi au fost plasate prin intermediul aplicației mobile. Din punct de vedere al ponderii celor care achitat comenzile cu cardul în 2022, Bucureștiul se află primul loc, cu 63% din totalul comenzilor, urmat de județele Cluj (62%), Ilfov (60%), Iași (55%), Brașov (55%) și Sibiu (54%).

Despre eMAG 

Companie românească fondată în anul 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online din România, iar în 2022 a devenit cel mai valoros brand românesc şi prima companie de ecommerce care ocupă primul loc în clasamentul Brand Finance. De peste 20 de ani, compania investește constant în servicii digitale bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani, și a creat un ecosistem regional, exportând cu succes modelul local în Bulgaria și Ungaria. Cu o gamă tot mai mare de produse furnizate împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, abonamentul cu livrare gratuită Genius în 4 aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful), 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, deschiderea pachetului la livrare, servicii flexibile de plăți ca  Buy now, pay later sau Slice it. Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro